Przemyślenia na temat wyborów

Posted: niedziela, 20 listopada 2011 by Pavo in
0

Wszyscy codziennie musimy dokonać wielu wyborów. Każdy nasz wybór niesie za sobą skutki - negatywne bądź pozytywne. Mężczyzna decyduje się kochać kobietę do końca swojego życia pomimo jej wad, człowiek zraniony decyduje się przebaczyć tym, którzy go zranili, studenci decydują o wyborze uczelni...

Moje życie przepełnione jest skutkami złych wyborów i decyzji, w większości były to moje wybory, ale wiele z nich było ode mnie niezależnych. Wielki wpływ na każdą decyzję w moim życiu miały decyzje podjęte wcześniej przez bliskich mi ludzi. Na przykład kiedy podjąłem decyzje wybaczenia mojemu ojcu wszystkie krzywdy, których od niego doświadczyłem, on wybrał alkohol. Moja ciotka, która jako jedyna w mojej rodzinie stworzyła normalny i ciepły dom, będąc dla mnie nadzieją, że ja również będę mógł się z tego wyrwać, na końcu jednak również wybrała alkohol. Ja też przez wiele lat wybierałem alkohol jako ucieczkę przed wszystkim, czego się bałem.

Przyszedł czas kiedy musiałem wybrać jaki tor i kształt chcę nadać swojemu życiu, czy chcę dalej uciekać, czy zmierzyć się z "gigantami" mojego życia. Musiałem wybrać, czy chcę pozostać w klatce, w jakiej zamknęli się moi bliscy, czy z niej wyjść. Mogę mnożyć przykłady krzywd jakich doświadczyłem w życiu i wybrać obwinianie za nie Boga lub przyjąć od Niego miłość i wsparcie. Dziś również życie nie szczędzi mi trudnych wyborów. Jednak wybieram mądrze, wybieram nienawiść do wszystkiego, co było powodem krzywd, których doznałem i jakie wyrządziłem w swoim życiu... Upijanie się, złość, zazdrość, obojętność na krzywdę, przemoc... Wszystkiego tego, co Biblia nazywa "grzechem". Wybieram przebaczenie dla wszystkich ludzi, którzy mnie kiedykolwiek skrzywdzili. Prawdopodobnie to właśnie brak przebaczenia dla ich własnych krzywdzicieli spowodował w tych osobach to, że powtarzają oni te sami błędy. Wybieram również zaufanie Bogu, bo po prostu wiem, że On mnie nie zawiedzie, kiedy zawiodą wszyscy inni, a nawet wtedy, kiedy zawiodę ja sam.

Przyjacielu/Przyjaciółko TY też wybierz w swoim życiu mądrze.



Jeśli chcesz się z nami skontaktować, pisz na:
pokolenieJC@gmail.com

0 komentarze: